top of page
Search
  • PePe

INSTALACIJE OD PAPIRA




U novinarstvu, ključno je pitanje odabir pravog naslova za članak. Navodno upravo je naslov ono što određuje kvalitetu članka i koliko će isti biti na udarnom mjestu. Zbog toga upravo su glavni urednici oni koji određuju naslov člancima.

Zaboravih napomenuti da znam da je to pravilo za klasične novine u papirnatoj inačici. Nisam upoznata s pravilima e-novina.

Nisam novinar i ne bavim se novinarstvom, ali kada pišem nešto poput ovih objava volim dati intrigantan naslov čisto da bih privukla znatiželju potencijalnih čitatelja ili pratitelja (mala je vjerojatnost da će pratitelji čitati do kraja tako dugačke objave… ali meni to ne smeta). Pišem jer volim pisati i ne mislim o tome hoće li netko čitati – to je jedno od mogućih ključeva pisanja tih objava.

Instalacije od papira … što se krije iza tog naslova?


Riječ instalacija sam uvijek povezivala s tehnikom i strojevima. Tek sam se prije nekoliko godina približila pojmu instalacije u likovnom smislu i to kada sam se osjećala spremnom pokušati shvatiti modernu umjetnost. Značenje pojma instalacija u likovnom kontekstu glasi „način umjetničkog izraza, trodimenzionalno likovno djelo, objekt ili skup objekata postavljenih u prostor“.



Kada razmišljam o objektima u prostoru, vidim svoje papire, bilježnice, fascikle, blokove s bilješkama, ispise izvješća, materijale koje volim imati ispisane na papiru da bih ih mogla lakše pročitati i „probaviti“, zanimljive citata koji potiču razmišljanja i asocijacije te koje volim staviti na papir jer crno slovo na papiru ostaje. Svi ti papiri su meni jako važni, odnosno mislim da su jako važni i sigurno će mi nekad trebati tako da ništa ne bacam. Ono čega ne nedostaje u mom životnom prostoru upravo su papiri, knjige, olovke… i kada su police i ladice sve popunjene počinjem slagati te raznorazne papirnate materijale na podu uz namještaj, po uglovima, ispod prozora - upravo poput instalacija, instalacija od papira – oblik umjetničkog izražavanja.

Naravno, kada zamišljate takav prostor, pretpostavljam da je slika koja se pojavi u vašim očima: slika nereda.

Ali što je to nered? Relativan pojam koji, kao i većina stvari u životu i na ovome svijetu, ovisi iz kojeg kuta gledamo na njega i na sve stvari koje nas okružuju, na sve što nam se događa i što proživljavamo… tako i moje instalacije od papira.

Sa svim tim instalacijama svoj prostor ne doživljavam neurednim već posebnim i ugodno mi je u tom prostoru.



No, dolazi vrijeme kada nam te instalacije smetaju i onda slijedi „čišćenje“ i većina papira završi u smeću. Naravno, u posebnom kontejneru za papir jer podržavam recikliranje i to je moj minimalan doprinos održivom razvoju. Ali ipak svi ti papiri, moje bilješke, moji zapisi koji mi mogu trebati i koji mi nešto znače, završe u smeću i instalacija nestane jer sam ja, autorica te instalacije, odlučila da može nestati, nije više bitna, važna, značajna.

Prostor je odjednom čist i uredan… ali uskoro ću početi stvarati nove instalacije od papira jer će mi sve to možda trebati jednog dana.



2 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page